STRATEGI PEMBELAJARAN LEMBAGA KURSUS AL-AZHAR PARE UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN PESERTA DIDIK DALAM MUHADASTAH
Kata Kunci:
Strategi Pembelajaran, Peserta Didik, MuhadastahAbstrak
Arabic learning strategy in Al-Azhar pare course institution in improving the ability of students in muhadastah is very structured, both in terms of preparation of material and teacher/teacher readiness,besides the implementation of learner strategies also shows readiness in educating because teachers are really proficient and equipped with interesting methods so as to create a pleasant learning atmosphere for students. Third, the evaluation is carried out every week and end of the month which aims to determine the ability of students and there is also an evaluation for teachers which aims to make teachers more creative and disciplined time in teaching
Keywords: 3-5 keywords, Learning Strategies, Learner, Muhadastah
Abstrak
Strategi pembelajaran bahasa arab dilembaga kursus al-azhar pare dalam meningkatkan kemampuan dalam muhadastah peserta didik sangat terstruktur ,baik dari segi penyusunan materi dan kesiapan guru/pengajar,selain itu penerapan strategi pembelajar juga menunjukan kesiapan dalam mendidik karena guru benar-benar mahir dan dibekali metode yang menarik sehingga menciptakan suasana belajar yang menyenangkan bagi peserta didik. Ketiga, Evaluasi dilakukan setiap minggu dan akhir bulan yang bertujuan mengetahui kemampuan peserta didik dan juga ada evaluasi bagi pengajar yang mana bertujuan agar pengajar lebih kreatif dan disiplin waktu dalam mengajar
Kata Kunci: Strategi Pembelajaran, Peserta Didik, Muhadastah